Yükümlüler, personelin Müşterini Tanı (KYC) Prosedürlerini ve ŞİB göstergelerini yeterli düzeyde öğrenebilmesi için sürekli eğitim vermelidir.
Eğitimin Amacı:
1. Personelin Güncel bilgilerle donatılması
2. Kurumsal kültür ve bilincin geliştirilmesi
3. Kurumun yükümlülükleri, politikaları ve prosedürleri hususunda eğitilmesi.
Eğitimin Temel Unsurları:
■ Kim
■ Ne
■ Nasıl
■ Ne Zaman
■ Nerede
Eğitimde Kimler Eğitilecek:
Başarılı bir eğitim programının en önemli adımı eğitilecek hedef kitlenin belirlenmesi ve görev aldıkları birimlerle ilgili konular hakkında eğitim verilmesidir. Örneğin,
■ Kredi operasyonları personeli
■ Müşteri temsilcileri
■ Uyum Personeli
■ Üst Düzey Yönetim
■ Yönetim Kurulu
Eğitimde Ne Aktarılacak:
■ SGAÖ ve TF nedir Tarihi Gelişimi ve Sonuçları
■ SGAÖ yasalarından kaynaklanan yükümlülükler
■ Yükümlülük ihlallerinde verilen cezalar
■ ŞİB yapma usulü (subjektiftir)
■ Bildirim gerekliliklerinden kaçınmak isteyen müşterilere nasıl yanıt verileceği
■ Müşteri kimlik tespiti ve teyidi.
■ Müşterini Tanı (KYC) politikaları ve prosedürleri (objektiftir)
■ Mevzuattaki değişmeler ve diğer gelişmeler.
Eğitim Nasıl Yapılacak:
■ Eğitimin yapılma şekli (Sınıf Eğitimi, E-Eğitim): Göresel-İşitsel /internet-intranet gibi kanallardan yararlanarak.
■ Kitlenin belirlenmesi ( Birim Ünvan Dağılımı)
■ Eğitimi Aktaracak kişinin tespit edilmesi
■ Eğitim hedefinin belirlenmesi ve müfredatın oluşturulması
■ Sürekli eğitim amacıyla eğitim takviminin belirlenmesi
■ Eğitim Materyallerinin oluşturulması
■ Sınav Yapılması ( Eğitimin ölçülmesi için)
■ Katılımın İzlenemsi (ödül ve ceza için)
Eğitim Ne Zaman Yapılacak:
Kuruluşun politikalarına göre eğitimin yapılacağı zaman dilimi değişebilmektedir.
1. Normal Çalışma Saatlerinde ( Mesai Ücreti Ödememek İçin)
2. Çalışılmayan gün ve saatlerde (işlerin aksamaması için)
3. Eğitime katılacak kitlenin dönemsel yoğunluğun olmadığı günlerde (eğitim yılsonu yoğunluğunda olmamalı)
4. Acil Durumlarda.
Eğitim:
- Yazılı eğitim politikası ve programı olmalıdır.
- Eğitimin başarısı- düzenli eğitim,sürekli eğitim olmalıdır.
- Her çalışan işe başlamadan evvel eğitim almalı ve eğitim programları sürekli (düzenli) olmalıdır.
- Eğitim faaliyetleri Uyum Görevlisi tarafından tasarlanır ve yürütülür.
- Eğitim programının etkinliği Uyum Birimi tarafından gözetilir-izlenir.
- Eğitim programının faaliyetleri (etkinliği ve verimliliği) iç denetim birimi tarafından değerlendirilir.
- Personele görevlerine göre eğitim verilmesi.
- Çalışanın uğraştığı iş ile ilgili eğitim alması gerekir.
- Yeni personel işe başlamazdan evvel eğitilmelidir.
- Eğitimin içeriği farklılaştırılır. Personele görevlerine göre eğitim verilir.
- Yeni ve eski personele farklı eğitim verilmelidir.
- Eğitim sürekli olmalı, eğitimde yılda bir yaklaşımı olmamalıdır.